دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
دیجیتال مارکتینگ چیست
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال شامل تمام فعالیت های بازاریابی است که از ابزار های دیجیتالی یا اینترنتی استفاده می کنند. شرکت ها با استفاده از کانال های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی، ایمیل و وب سایت های خود برای ارتباط با مشتریان فعلی و آینده نگری استفاده می کنند.
این را به شما اطمینان می دهم که تعداد کاربران اینترنت روزانه در حال افزایش می باشد ، که این یک مزیت عالی برای فعالیت بازاریابی اینترنتی می باشد.
طبق تحقیقات انجام شده توسط محققان pew در سه سال گذشته تعداد کاربران بزرگسال اینترنت فقط 5 درصد افزایش یافته است،که می توان گفت همچنان بازاریابی اینترنت کامل موثر نیست و تلاش های بیشتری در این زمینه باید بشود.
بازاریابی همیشه در زمان و مکان مناسب انجام می شود ، بخاطر همین باید بازاریابی را جایی انجام داد که مخاطبان شما بیشتر در آنجا هستند. یعنی : اینترنت
بازاریابی اینترنتی را وارد کسب و کار خود کنید و از هر نوعی که دارد بطور کامل استفاده کنید تا بتوانید به بهترین نتیجه برسید تا درامد کسب و کار خود را بالا ببرید.
در ناردونه ، ما در مورد بازاریابی و راه های ورودی بسیار موثر برای جذب و لذت بردن مشتریان از اینترنت صحبت می کنیم.اما ما در مورد بازاریابی دیحیتال سوال های زیادی داریم.
یک بازاریاب ورودی ممکن است بازاریابی ورودی و بازاریابی دیجیتال را عملا یکسان بیان کند ، ولی برخی تفاوت های جزئی دارد.و می توان از بازاریابان و صاحبان کسب و کار در کالیفرنیا ، آسیا ، استرالیا ، و نیوزلند در مورد این تفاوت کوچک در سراسر دنیا که مشاهده می شود ، بسیار یاد گرفت.
بازاریابی دیجیتال را چگونه تعریف کنیم؟
بازاریابی دیجیتال یعنی استفاده از ابزارهای متعدد آنلاین از راه های دیجیتال و کانال های ارتباط با مشتریان که زمان خود را بیشتر در آن صرف می کنند، تعریف می شود.که از وب سایت خود به یک دارایی تجاری آنلاین کسب و کار رسیده اند ، چون از ابزارهای تبلیغات دیجیتال ، بازاریابی ایمیل ، بروشور آنلاین و فراتر از آن استفاده نموده اند.
معرفی ابزارهای بازاریابی دیجیتال
بهترین بازاریابان دیجیتال دارای یک تصویر واضح از چگونگی انجام هر مجموعه از بازاریابی دیجیتال از اهداف کلیدی خود دارند. و بسته به اهداف استراتژی بازاریابی خود ، می توانند از طریق راه های ارتباطی مختلف بازاریابی خود را انجام دهند و جذب مخاطب کنند.
برای مثال یک بازاریاب محتوا می تواند با ایجاد یک وبلاگ و قراردادن مقاله های متعدد بهترین بازاریابی محتوا را انجام دهد ، چون اصول گوگل از وبلاگ های پر محتوا بررسی های زیادی انجام می دهد.
می توان با بازاریابی در شبکه های اجتمایی مختلف به انتشار و تبلیغ مقاله ای که در وبلاگ قرار داده ایم بپردازیم و حتی با تشکیل کمپین ایمیل از بازاریابی ایمیل یا ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم
همانطور که گفته شد در دیجیتال مارکتینگ ابزارهای زیادی وجود دارد که قصد داریم در مورد این ابزارها صحبت کنیم. در ادامه تمام ابزارها و روش هایی که در بازاریابی دیجیتال کاربرد دارند را به شما معرفی می کنیم.
1 – بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)
یکی از بهترین روش های بازاریابی دیجیتال استفاده از اصول سئو می باشد.این روش به هیچ عنوان با هیچ کدام از روش های بازاریابی دیجیتال قابل مقایسه نمی باشد.با بهینه سازی وب سایت خود می توانید مخاطبین هدفمندی را جذب کنید. به این دلیل که مخاطبان نسبت به نیاز خود شما را انتخاب و از خدمات شما استفاده می کنند.با این روش می توان در نتیج جستجو به رتبه های بالای صفحه گوگل رسید و وب سایت شما در نتیجه به میزان ترافیک وب سایت شما افزایش می یابد.و چیز هایی که از سئو استفاده میکنند:
- وب سایت ها
- وبلاگ ها
- خبرگذاری ها
2- بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا یکی از بهترین روش های بازاریابی دیجیتال است، که مناسب هر کسب و کاری بصورت آنلاین می باشد.این روش به هیچ عنوان محدود به کسب و کار خاصی نمی باشد یعنی اگر کسب و کار کوچک یا بزرگ دارید یا سرمایه برای تیلیغات در اینترنت دارید یا نه ، می توانید از این روش استفاده کنید.شما می توانید با تولید محتوای مفید و با ارزش به رفع نیاز مخاطبان خود بپردازید.
محتوا ها بصورت متن ، عکس و ویدیو می تواند باشد که هم معرفی خدمات و رفع مشکل مخاطبان هم می تواند آموزشی باشد.بهترین روش برای جذب مخاطب تولید محتوای آموزشی رایگان می باشد که می تواند خیلی راحت کار یک قلاب را انجام دهد و بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کند.یعنی مشتری با میل خودش به سمت شما بیاید و راقب به استفاده از محصولات و خدمات شما باشد.
3- شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی یکی از تاثیرگذارترین و قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی دیحیتال می باشد.بیشتر کاربران اینترنتی از موبایل استفاده می کنند و بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی پر کاربرد و پر بازدید می گذرانند.می توانیم با تبلیغ در شبکه های اجتمایی بصورت رایگان ، جذب مخاطب کنیم و ترافیک بالایی را به وب سایت خود وارد کنیم. حتی خیلی از مردم تنها با استفاده از این طریق و بدون داشتن وب سایت ، کسب درامد می کنند و درامد بالایی را برا خود رقم میزنند. پتانسیل بالای تبلیغات در شبکه های اجتمایی می باشد که در هیچ کدام از رسانه ها وجود ندارد.
4- بازاریابی ایمیل (Email Marketing)
هنوز خیلی ها فکر می کنند که بازاریابی از طریق ایمیل قدیمی شده و دیگر فایده ای ندارد.اتفاقا باید گفت که واقعا یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال می باشد. به این دلیل که مردم برای تمامی فعالیت های اینترنتی خود از جمله ثبت نام در وب سایت ها از ایمیل استفاده می کنند و در هفته و حتی در روز چندین بار ایمیل خود را چک می کنند.
از طریق ایمیل مارکتینگ می توانید به تبلیغات مختلفی مثل فروش ویژه ، ارائه کد تخفیف و حتی با برنامه ریزی برای ارسال ایمیل مراحل آموزشی را می توان اعلام کرد که جذب بیشتری دارد.
مزیت ایمیل نسبت به شبکه های اجتمایی مثل تلگرام این است که هیچوقت از بین نمیرود و همیشه در همه جا قابل دسترس می باشد.جالب ترین این روش این است که فروش های ویژه به کاربرانی که تازه در سایت ثبت نام کرده اند می توان داد و فروش شما از همان لحظه آغاز می شود.
5- بازاریابی ویدیویی محتوا
امروزه بیشترمردم به دیدن ویدیو راغب تر هستند تا خواندن متن و حتی بازدید بیشتری دارد.شما می توانید با تولید محتوای ویدیویی و قرار دادن آنها در سایت های انتشار ویدیو مثل آپارات و یوتوب مخاطب بیشتری جذب کنید. وقتی آموزش و یا متنی را بصورت ویدیو و درست می کنید و خودتان جلو دوربین قرار میگیرید و توضیح می دهید ، مخاطبان اعتماد بیشتری به شما پیدا می کنند چون تاثیر ویدیو خیلی بیشتر از متن می باشد و با افزایش سرعت اینترنت حوصله مردم کمتر به سمت خواندن متن میرود و به جای آن ویدیو نگاه می کنند.
6- تبلیغات اینترنتی (رپورتاژ)
تبلیغات شامل هزینه اینترنتی انواع گوناگونی دارد. نمونه ای از اثر بخش ترین تبلیغات اینترنتی، تبلیغات کلیکی در گوگل است. از طریق تبلیغات گوگل هر سایتی می تواند یک شبه رتبه یک گوگل شود و خیلی زود بازخود قابل توجهی دریافت کند. این روش بیشتر برای کسانی مناسب است که مشکلی بابت هزینه های تبلیغاتی ندارند و خیلی سریع هم دوست دارد باز خورد خوبی دریافت کنند.
از دیگر نمونه های تبلیغات دیجیتال تبلیغات کلیکی در سایت های پر بازدید است. نمونه شرکت هایی که از قدیم تا به امروز مجری چنین تبلیغاتی در دنیای مجازی بوده است شرکت صباویژن است. در این روش تبلیغاتی با توجه به موضوع تبلیغ خود به صورت هوشمندانه مشخص می شود که چه زمانی و در چه مکان هایی تبلیغات شما به نمایش در آید. تبلیغات کلیکی فقط محدود به نمایش در سایت های بزرگ نمی شود. بلکه شما حتی می توانید تبلیغات خود را در اپلیکیشن های موبایلی نیز به نمایش در آورید.
رپورتاژ
یکی از محبوب ترین روش های تبلیغات اینترنتی رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ آگهی از جنبه های مختلف می تواند برای شما بسیار مفید باشد. اول اینکه شما از طریق رپورتاژ آگهی می توانید بک لینک های با کیفیت و دائمی دریافت کنید. دوم اینکه ممکن است از طریق لینک منبع ترافیک سایت شما بالا برود. سوم اینکه به برند سازی شما کمک می کند. البته از این بابت می گویم که گوگل خیلی به وجود نام برند ها در سایت های دیگر اهمیت می دهد. و در آخر که مهمترین مزیت رپورتاژ آگهی است اینه که به سئوی سایت شما بسیار بسیار کمک می کند. خیلی از سایت ها را دیدم که صرفا با تعداد کمی رپورتاژ صفحه اول گوگل هستند.
یکی از جدیدترین روش های تبلیغات دیجیتال ارسال پیام اعلان است. این روش را بیشتر در اپلیکیشن های موبایلی می بینیم. در این روش پیام های اعلان به صورت نوتیفیکیشن در موبایل ها ظاهر می شود. یعنی زمانی که شما در حال استفاده از گوشی موبایل خود هستید تبلیغاتی به صورت پوش نوتیفیکیشن برای شما ظاهر می شود. این روش هم یکی از جدیدتری و بهترین روش های تبلیغات دیجیتالی است.
و در آخر می توان گفت :
دیجیتال مارکتینگ با ابزارهای فراوانی که دارد مناسب هر نوع کسب کار می باشد که بصورت آنلاین فعالیت می کنند. کسب و کار اینترنتی همیشه نیاز به دیده شدن دارند که توسط دیجیتال مارکتینگ این امکان را می توان فراهم کنند، دیجیتال مارکتینگ عضو جدا ناپذیر کسب و کارهای اینترنتی می باشند.
در این مقاله به تعدادی از روش ها و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ( بازاریابی دیجیتال) و سعی می کنیم در مقالاتی دیگر در این زمینه روش های دیگر را معرفی کنیم.
جدیدترین نوشته ها
- افزونه المنتور چیست؟ بررسی مزایا و معایب المنتور 1403/01/26
- 9 راه ورود به اکسپلور اینستاگرام 1403/01/25
- طراحی سایت شبکه های اجتماعی 1403/01/23
- چگونه یک وب سایت ایمن داشته باشیم؟ 1403/01/22
- انواع تبلیغات در اینستاگرام 1403/01/21
دیدگاهتان را بنویسید