چجوری استوری جذاب بگذاریم؟ 12 ایده خلاقانه استوری اینستاگرام
اگر از کاربران اینستاگرام هستید قطعا با قابلیت گذاشتن استوری اینستاگرام آشنایی دارید. استوری محبوب ترین قابلیت در اینستاگرام است که در طول روز بیشترین بازدید اینستاگرام را به خود اختصاص می دهد ولی اینکه چجوری استوری جذاب واسه اینستاگرام بذاریم خیلی مهم هست.
وقتی وارد برنامه اینستاگرام می شویم در بالای صفحه Home می توانیم استوری مربوط به اکانت هایی که دنبال می کنیم را ببینیم. این استوری ها تا 24 ساعت قابل مشاهده هستند. اما اینکه چطور ما هم می توانیم استوری بگذاریم؟ و چطور می توانیم با ابزارهای استوری که اینستاگرام در اختیارمان قرار داده است بهترین استوری ها را تولید کنیم؟ قطعا دانستن این ها می تواند به داشتن یک پیج حرفه ای کمک کند.
استوری اینستاگرام چیست؟
استوری های اینستاگرام به کاربران اجازه می دهند که تصاویر یا ویدئوهای خود را در بخشی مجزا از پست هایی که در فید اصلی به نمایش در می آیند منتشر کنند. استوری ها در بالاترین بخش از صفحه اصلی شبکه اجتماعی اینستاگرام به نمایش درمی آیند و به شکل هاله ای رنگین کمانی به دور تصویر پروفایل کاربران دیده می شوند. با کلیک روی تصویر پروفایل هر یک از کاربرانی که دنبال کرده اید، قادر به مشاهده استوری های او خواهید بود و درست مانند آنچه در اپلیکیشن اسنپ چت به چشم می خورد، استوری های اینستاگرامی بعد از 24 ساعت ناپدید می شوند.
ساز و کار جداگانه استوری ها از پست های تصویری و ویدیویی اصلی شما به این معنا است که نمی توانید منتظر ظاهر شدن آن ها در گالری مشبک پروفایل خود باشید. از سوی دیگر، اگرچه ممکن است با قواعد بنیادین گذاشتن استوری اینستاگرام آشنا باشید، اما این اپلیکیشن انبوهی از ابزارها و تنظیمات پنهان نیز دارد که شکلی خلاقانه تر و درگیر کننده تر به استوری های شما می بخشند.
استوری اینستاگرام چطور کار می کند؟
استوری های اینستاگرام به شما اجازه می دهند که ویدیوهای کوتاه و تصاویر خود را در فرمی بسیار کوتاه و 15 ثانیه ای با دیگران به اشتراک بگذارید. هنگام انتشار این دست از محتوا نیز قادر به افزودن استیکر، تمبرهای زمانی و نقش و نگارهای مختلف یا اعمال فیلترها و افکت های گوناگون خواهید بود. اگر حساب کاربری شما عمومی باشد، استوری شما نیز در مقابل چشم همه قرار می گیرد. اما اگر اکانت خود را در حالت خصوصی قرار داده باشید، تنها افرادی که شما را فالو کرده اند قادر به مشاهده آن ها خواهند بود.
مخاطبان به هنگام تماشای استوری های شما می توانند به شکلی مستقیم و از درون استوری برای شما پیام دایرکت بفرستند، اما در عین حال این امکان برای شما مهیا شده که از طریق تنظیمات اپلیکیشن، ریپلای زدن روی استوری ها را غیرفعال کنید. علاوه بر این، با باز کردن استوری خود و سوایپ کردن روی نمایشگر هم می توانید لیستی شامل تمام افرادی که استوری شما را دیده اند مشاهده کنید.
چگونگی استوری گذاشتن در اینستاگرام
برای استوری گذاشتن در اینستاگرام باید روی عکس پروفایل خود در صفحه اصلی پست ها و استوری کلیک کنید یا اینکه بر روی عکس پروفایل خود در صفحه پروفایل، کلیک کنید.
پس از باز شدن دوربین استوری، می توانید یک عکس بگیرید یا یک فیلم ضبط کنید و همین طور می توانید عکس یا ویدیویی از گالری را انتخاب کرده و استوری کنید. بعد از ضبط فیلم یا عکس گرفتن، می توانید از طیف وسیعی از فیلترها استفاده کنید و همچنین متن و نقاشی ها را به محتوای خود اضافه کنید.
12 ایده خلاقانه استوری جذاب اینستاگرام برای جلب نظر دنبال کنندگان
- تبلیغ پست های وبلاگ
استوری اینستاگرامتان بهترین مکان برای تبلیغات آخرین مقالات وبلاگتان است. وجود قابلیت لینک گذاری یا Swipe up در اینستاگرام شما را قادر ساخته است تا بتوانید از طریق استوری مخاطبان را به طور مستقیم به پست های وبلاگ خود ارجاع دهید. این یک راه عالی است تا بتوانید برای وب سایت نام تجاری خود ترافیک بیشتری بگیرید.
- تبلیغ پست های اینستاگرام
استوری اینستاگرام جای خوبی برای به اشتراک گذاشتن آخرین پست های اینستاگرام با دنبال کنندگانتان است. شما واقعا نمی توانید پیش بینی کنید که آیا دنبال کنندگان و مخاطبان شما پست های شما را در قسمت feed مشاهده کرده اند یا خیر، اما می توانید اطمینان حاصل کنید که تمام دنبال کنندگان شما استوری ما را می بینند و در استوری متوجه خواهند شد که شما یک پست جدید گذاشته اید. تنها کافی است یک اسکرین شات از تصویر آخرین پست خود بگیرید و آن را در استوری به اشتراک بگذارید.
- تبلیغ محصولات برای استوری جذاب اینستاگرام
آیا محصولی دارید که می خواهید دیگران را از وجود آن مطلع کنید؟ استوری اینستاگرام شما برای تبلیغ این محصول یک راه مناسب و عالی است. همچنین می توانید بازخورد محصول را نیز از این طریق بدست آورید.
- ایجاد تگ خرید یا تگ محصولات در استوری
اینستاگرام در سال 2019 تگ های خرید یا تگ محصولات را به استوری خود اضافه کرد. این قابلیت به کسب و کارها اجازه می دهد تا محصولات خود را به طور مستقیم با استفاده از یک برچسب مخصوص بدون رفتن به سایت و خارج شدن از برنامه اینستاگرام به فروش برسانند. برای دریافت این برچسب برخی الزامات باید موجود باشد.
شما باید یک محصول فیزیکی را که با خط و مشی های اینستاگرام مطابقت دارد به فروش برسانید. همچنین باید مشخصات کسب و کار شما در اینستاگرام موجود باشد. در سال 2019 این قابلیت تنها در 46 کشور دنیا موجود است.
- Take over یا به عهده گرفتن در استوری اینستاگرام
Take over در اینستاگرام زمانی است که شما به یک شخص دیگر اجازه می دهید تا به حساب کاربری در یک روز خاص که خود شما نمی توانید پست بگذارید دسترسی داشته باشید. این شخص می تواند کارمند، همکار یا یک اینفلوئنسر باشد که شما برای ارتقا نام تجاری خود استخدام کرده اید.
- پخش زنده یا live در استوری
ویدئوهای زنده یا live یک راه فوق العاده برای ارتباط مستقیم با مخاطبان است. live اینستاگرام به شما اجازه می دهد تا کاربران بتوانند سوالات خود را در ویدیوهای زنده از شما بپرسند و شما در همان زمان با آن ها ارتباط برقرار کنید و به سوالات آنان پاسخ دهید. هنگامی که شما شروع به گذاشتن ویدیوی زنده می کنید بیشتر کاربران از این موضوع مطلع می شوند. و هنگامی که ویدیوی زنده به پایان می رسد این قابلیت وجود دارد تا بتوانید آن را برای کسانیکه ممکن است آن را به صورت زنده از دست داده باشند ذخیره کنید. این ویدیو برای 24 ساعت در استوری شما باقی خواهند ماند.
- انجام نظرسنجی
اینستاگرام یک برچسب نظرسنجی برای کاربران قرار داده است تا بتوانند آن را در استوری خود قرار دهند. با این قابلیت به سادگی می توانید از کاربران خود یک سوال بپرسید و دو پاسخ و حق انتخاب برای آنان قرار دهید. نظرسنجی یک راه عالی برای جذب مخاطب و برندسازی است. بهترین بخش این ویژگی این است که راه های زیادی برای نظرسنجی در آن قرار داده شده است. به عنوان مثال شما می توانید نظرسنجی خود را به صورت یک طنز انجام دهید. یا دو گزینه خیلی ساده قرار دهید که مخاطبان بتوانند به آن رای دهند. که این باعث میشه یک استوری جذاب برای اینستاگرام داشته باشید.
- استفاده از برچسب سوال
یکی دیگر از روش های عالی برای جذب مخاطبان استفاده از برجسب سوال در استوری است که این امکان را به شما می دهد تا سوالی را برای مخاطبان خود مطرح کنید و آن ها می توانند با هر چیزی که می خواهند به آن پاسخ دهند. پس از آن می توانید پاسخ هایی را که دریافت کرده اید در استوری به اشتراک بگذارید. این کار برای برقراری تعامل و همچنین سرگرم کردن مخاطبان در استوری اینستاگرام بسیار عالی است. با استفاده از برچسب سوال شما می توانید ایده های جدید برای محتوا، برگزاری مسابقات برای خوانندگان در موضوعات مختلف و یا درخواست شرکت آنها در کنسرت و .. را به راحتی انجام دهید.
- نشان دادن پیغام مستقیم دنبال کنندگان
نیازی نیست برای نشان دادن پیغام مخاطبان خود حتما از به اشتراک گذاری برچسب سوال استفاده کنید. می توانید به سادگی از پیام های مستقیم یا دایرکت های مخاطبانتان اسکرین شات بگیرید و آن را در استوری به اشتراک بگذارید. این ایده برای زمانی است که شما یک نظر خوب درمورد محصولات یا خدمات خود در دایرکت دریافت می کنید. این کار به بالا رفتن تعاملات اجتماعی برند شما کمک می کند و باعث می شود مخاطبان دیگر نیز پیغام ها و بازخوردهای خود را برای شما بفرستند.
- مسابقات و هدایا
اگر شما به دنبال این هستید که شمار زیادی از مخاطبان و دنبال کنندگان را جذب کنید می توانید برای خوانندگان خود یک بیانیه یا مسابقه بگذارید.
این جایزه می تواند هرچیزی باشد، مانند محصولات و خدمات رایگان و یا یک ساعت مشاوره رایگان و مواردی از این قبیل، جایزه ای که در نظر می گیرید فقط به محصول شما بستگی دارد.
با قرار دادن هدایا و مسابقات شما می توانید از دنبال کنندگان خود بخواهید کاری را برای شما انجام دهند که رایج ترین آنها عبارتند از:
- اشتراک گذاری استوری یا پست شما در استوری یا پست خود
- تگ کردن یک شخص در قسمت کامنت های پست شما
- پیغام یا کامنت گذاشتن در پست یا استوری شما
- استفاده از هشتگ برند شما
- لایک کردن پست های شما
- قرار دادن آموزش و نحوه استفاده
بازاریابی موفق و بزرگ یعنی ارائه محتوای ارزشمند و آموزنده به مخاطبان. چه راهی بهتر از اینکه از طریق آموزش به دنبال کنندگان خود اطلاع رسانی کنید. استوری اینستاگرام شما بستر مناسبی برای راهنمایی ها و توصیه های عملی و سریع و داشتن بازاریابی محتوایی موفق می باشد. آموزش دادن و یا مشاوره دادن به مخاطبان از طریق استوری یک راه بسیار عالی برای ارتباط با دنبال کنندگان و مخاطبان است که می توانند از این آموزش ها در زندگی روزمره خود استفاده کنند.
- شمارش معکوس یک رویداد
یکی دیگر از برچسب های بزرگی که می توانید در استوری اینستاگرام استفاده کنید برچسب شمارش معکوس است. این برچسب را می توانید برای شمارش معکوس یک رویداد تنظیم کنید. می توانید این برچسب را با یک عنوان سفارشی سازی کنید تا دنبال کنندگان شما بدانند چه رویدادی قرار است اتفاق بیافتد. برخی ایده ها درمورد استفاده از شمارش معکوس در استوری اینستاگرام به شرح زیر است:
- انتشار محصول جدید
- فروش آینده
- سالگرد برند شما
- یادآوری درمورد تعطیلاتی مانند عید، روزمادر یا روز پدر و…
- افتتاح یک فروشگاه جدید
- شروع کار کارمندان جدید
نکته پایانی استوری جذاب اینستاگرام
ما در این مطلب خواستیم به معرفی استوری جذاب اینستاگرام بپردازیم. از اینستاگرام می توانید هم برای سرگرمی استفاده کنید و هم کسب درآمد؛ انتخاب با شماست. با کمی خلاقیت و پویایی می توانید برای خود درآمدی غیر فعال ایجاد کنید. و اما آخرین نکته اینکه همیشه و همیشه در پیجتان استوری داشته باشید. استوری، ویترین پیج شماست، اگر مخاطبی وارد صفحه شما شود ببیند استوری ندارید، احتمال خروجش از صفحه بدون چک کردن پست ها بسیار زیاد است. با آموزش های حرفه ای برای اینستاگرام با ما همراه باشید
جدیدترین نوشته ها
- افزونه المنتور چیست؟ بررسی مزایا و معایب المنتور 1403/01/26
- 9 راه ورود به اکسپلور اینستاگرام 1403/01/25
- طراحی سایت شبکه های اجتماعی 1403/01/23
- چگونه یک وب سایت ایمن داشته باشیم؟ 1403/01/22
- انواع تبلیغات در اینستاگرام 1403/01/21
دیدگاهتان را بنویسید