صفر تا صد راه اندازی پیج اینستاگرام
قبل از راه اندازی پیج اینستاگرام باید بدانید اینستاگرام چیست و دقیقاً چه کاربردی دارد؟ اینستاگرام یکی از نرم افزارهای محبوبی می باشد که همواره افراد زیادی را در خود جای داده است، برنامه اینستاگرام هم برای تلفن همراه و هم برای لپ تاپ و کامپیوتر قابل اجرا و استفاده می باشد و می توان گفت یکی از دلایل اینکه این شبکه اجتماعی از محبوبیت زیادی برخوردار است، نیز همین دلیل می باشد.
اینستاگرام به دلیل داشتن تمامی افکت ها و همینطور فیلترهای مخصوص خود افراد را بیشتر به این برنامه علاقه مند کرده است. برنامه اینستاگرام همواره در حال معرفی و اعمال تغییرات جدید می باشد، این برنامه محبوب همیشه در تلاش است تا مخاطبین بیشتری را به خود جذب کند. اگر بخواهیم یک تعریف ساده از اینستاگرام ارائه دهیم می گوییم یک شبکه اجتماعی است که افراد با به اشتراک گذاشتن عکس و فیلم در آن فعالیت می کنند.
بر خلاف فیسبوک و توییتر که بیشتر بر پایه محتوای متنی بنا شده اند، اینستاگرام با اولویت عکس و فیلم و محتوای تصویری فعالیت می کند ولی با این حال امکان قرار دادن محتوای متنی نیز در قسمت کپشن پست ها و همچنین استوری ها وجود دارد.
راه اندازی پیج اینستاگرام
نصب اینستاگرام و ساخت یک صفحه در این برنامه کار بسیار راحتی است ولی راه اندازی اصولی یک پیج اینستاگرام کار بسیار سخت و دشواری بوده و باید نکات بسیار زیادی را برای داشتن یک پیج اصولی رعایت کرد. که در ادامه به آنها می پردازیم:
-
بررسی بهترین پیج ها و رقبا در حوزه کاری خود
در ابتدا برای شروع کار خود و ایجاد پیج باید پیج رقبا و کسب و کارهای مشابه خود را به صورت کامل بررسی گنید و ببینید که در چه وضعیتی قرار دارند. این بررسی شامل تمام قسمت های مختلف آن پیج می شود. شما با بررسی عکس پروفایل، نحوه بایو نویسی، های لایت ها، کاور پست ها، نحوه کپشن نویسی و … باید تمام ایرادات را درآورید و سعی کنید که شما از آن ها بهتر شوید.
-
اشتباهات مرگبار در پیج اینستاگرام
در ادامه به بررسی اقداماتی می پردازیم که شاید شما زیاد تکرار کنید و این کار باعث آسیب زدن به پیج اینستاگرام شما می شود.
-
آی دی پیج را تغییر ندهید
هر بار که آی دی پیج را تغییر می دهید، رنکینگ پیج کاهش پیدا می کند همچنین انتخاب آی دی اینستاگرام طولانی خیلی بده و اگر این طول زیاد باشد هیچ کس آن را سرچ نمی کند و بهتر است که کوتاه باشد و همچنین انتخاب آی دی سخت نوشتاری باعث می شود که افراد موقع نوشتن آن را اشتباه بنویسند.
در نیتجه آی دی خوب آیدی هست که کوتاه باشد، در ذهن بماند و مخاطب بتواند آن را جستجو کند و طولانی نباشد.
-
عکس های پروفایل در راه اندازی اصولی پیج اینستاگرام
از لوگوهای بی کیفیت استفاده نکنید. اگر قرار است لوگو قرار دهید کاملاً واضح و شفاف باشد که به راحتی دیده شود. ترکیب رنگ نامناسب استفاده نکنید و از رنگ های جذاب استفاده کنید تا کامل مشخص شود.
عکس پروفایل باید دایره ای از صورت باشد و بهتر است که تصویر فرد باشد مگر شرکت ها و مغازه ها که باید عکس لوگو با کیفیت قرار دهید. عکس پروفایل را به صورت تند تند تغییر ندهید، ممکن است پیج از دسترس خارج شود، مثلاً هر سه ماه یک بار این کار را انجام دهید.
-
تعداد پست، فالوور و فالویینگ در پیج هایی که اصولی راه اندازی شده اند
در صورتی که محصولات دارید در روز 2 تا پست و در صورتی که بلاگر هستید یا هر روز و یا هر دو روز یکی، تعداد مخاطب و تعداد پست ها باید مناسب باشد. فقط باید بین 10 الی 20 هم صنف را فالو کنید.
بین تعداد پست، فالوور و فالویینگ باید یک تناسب باشد و نباید پیج شما 1000 تا فالویینگ داشته باشد و 100 تا فالوور.
-
اسم پیج اینستاگرام
اسم پیج را فارسی بنویسید که توی سرچ پیدا شود و در مورد حوزه کاری بنویسید و از نوشتن اسم های نامفهوم خودداری کنید. ببینید اسم پیج شما اسم برند شما هست. اسمی که قرار است همه شما را با آن صدا بزنند يا، یا خودتان وقتی می خواهید پیجتان را پشت تلفن به یک نفر معرفی کنید اسم آن را می گویید پس اگر می خواهید که شما را خیلی سریع پیدا کنند به صورت فارسی اسمتان را بنویسید.
-
معرفی پیج با بایو نویسی
برای راه اندازی اصولی پیج اینستاگرام نیاز دارید تا در بایو (بیو اینستاگرام) اطلاعات خوبی را به مخاطب بدهید چون بعد از ورود به پیج شما بعد از دیدن عکس پروفایل، اولین چیزی که می بیند، مطالب داخل بایو هست.
نبایدها در بایو نویسی
- در بایو اینستاگرام هشتگ نزنید. هشتگ زدن در بایو هیچ تأثیری در سرچ شدن پیج شما ندارد و ممکنه که مخاطب با ضربه زدن روی آن هشتگ کلاً از پیج شما خارج شود و با این کار یک مخاطب را به راحتی از دست می دهید. در صورت استفاده از هشتگ در بایو حتماً باید از هشتگ های اختصاصی استفاده شود.
- پیج دیگر را تگ نکنید
- حرف های شعاری و دستوری ندهید مثل ارسال رایگان، دایرکت ممنوع
- شماره تلفن موبایل در بایو قرار ندهید نهایتاً شماره ثابت (این کار از نظر امنیت پیج اینستاگرام هم خیلی اهمیت دارد)
بایدها در بایو نویسی
من چه کسی هستم؟ اسم و فامیلی را بنویسید، نام کسب و کار و …
هدف من چیست که در اینستاگرام حضور دارم؟ برای آموزش آمده ام
کال تو اکشن: برای یاد گرفتن … من را دنبال کن، های لایت رو ببین
مثلاً زمانی که پیج بسته هست(در زمان تبلیغات)، باید یک نکته نوشته شود یا ارجاع داده شود به های لایت
بهتره که زیاد بایو را تغییر ندهید. در بایو می توانید به یکی از های لایت ها اشاره کنید که بعد از ورود مخاطب ها برن ببینند. در مورد سابقه کاری، علایق، شبکه اجتماعی دیگر، ویژگی های شخصی رو بنویسید، مزیت های رقابتی برای پیج های فروشگاهی و …
-
های لایت
برای راه اندازی اصولی پیج اینستاگرام کاورهای شما حتماً باید اسم داشته باشد، موضوع های جذاب انتخاب کنید، این موارد نیز می تواند انتخاب شود درباره ما، داستان من، بخش های آموزشی
هایلایت رضایت مشتری، های لایت درباره ما یا من، های لایت ارتباط با ما، های لایت روش های ارسال سفارش، های لایت بسته بندی و ارسال، های لایت سوالات پرتکرار
-
طراحی کاور مناسب
کاور جذاب داشته باشید، مثلاً در پیج های فروشگاهی قالب کلی داشته باشید و عکس ها در یک قالب باشد، محصولات در حال استفاده را قرار دهید.
در صورت بلاگری و آموزشی از عکس خودتان استفاده کنید حتماً عنوان را بنویسید و از رنگ های جذاب استفاده کنید. یک کاور جذاب باعث می شود که مردم روی پست ضربه بزنند و در صورتی که پست وارد اکسپلور شد کلیک بیشتری بخورد.
با انتخاب کاور مناسب الگوریتم اینستاگرام تشخیص می دهد که محتوای ما در چه زمینه ای هستش. و در نهایت وقتی مخاطب وارد پیج می شود خیلی راحت متوجه موضوع فعالیت پیج خواهد شد.
یک کاور خوب باید دارای سه قسمت باشد:
الف) یک عکس با کیفیت
ب) نوشته و متن مناسب
ج) استفاده از یک قاب و کاور جذاب
-
کپشن نویسی اصولی
کل فضای کپشن را به سه قسمت کلی تقسیم کنید:
الف) ده کلمه طلایی: در این قسمت باید جملات جذابی بنویسید که با دیدن آن افراد دکمه بیشتر را بزنند.مثلاً سوالی، تعجبی یا خبری بنویسید
ب) داستان گویی: در این قسمت اگر بخضی از مطلب گفته نشده یا نیاز هست محتوا را کامل کنید اینجا کامل بنویسید.
ج) کال تو اکشن: در این قسمت تگ پیج را می گذارید، می خواهیم که لایک کنند، استوری کنند و …
-
هشتگ یا هشتگ گذاری
تحت هیچ عنوان هشتگ غیر مرتبط قرار ندهید، هرچند ممکنه که بازدید خوبی را برای شما فراهم کند. به هیچ عنوان از هشتگ ها ی ممنوعه استفاده نکنید مثل #خبر (دکمه فالو ندارد)
معیارهای هشتگ مرتبط:
الف) استفاده از هشتگ تمام المان هایی که در 10 ثانیه اول فیلم در کادر تصویری وجود دارد.
ب) استفاده از هشتگ هایی که در صوت آن فیلم استفاده شده است.
ج) استفاده از تمام هشتگ هایی که در تصویر نوشته شده یا در کپشن درمورد آن موضوع صحبت شده است.
پیج هایی که تازه شروع کردند به هیچ عنوان از هشتگ استفاده نکنند و بهتر است که بعد از اینکه تعداد فالوور از یک حدی بیشتر شد شروع کنند به قرار دادن هشتگ آن هم نهایتاً تا 5 عدد.
-
استراتژی پست گذاری
از جمله موارد راه اندازی اصولی پیج اینستاگرام نوبت به استراتژی پست گذاشتن رسیده، در زمینه پست گذاشتن باید به سه تا نکته دقت شود.
الف) نوع پست ها: در پست گذاشتن از تنوع استفاده کنید و در تمام حالات ممکن و شکل های مختلف پست بگذارید.
ب) تعداد پست ها: تعداد پست ها حدود 10 درصد تعداد فالوورها باشد. در روز حداکثر یک پست و در پیج های فروشگاهی نهایتاً دو تا پست.
ج) جنس پست ها
د) ساعت پست گذاشتن: برای پیدا کردن بهترین ساعت پست گذاشتن باید با آزمون و خطا این را پیدا کنید. ولی ظهرها و عصرها زمان مناسب تری است.
-
نقش استوری در راه اندازی اصولی پیج اینستاگرام
توجه داشته باشید که با پست گذاشتن شما وارد اکسپلور و هشتگ می شوید و با استوری گذاشتن مردم را در پیج زنده نگه می دارید و نشان می دهید که هستید.
تعداد استوری به شرایط زیادی بستگی دارد از جمله اینکه حال شما چگونه هست، چه استراتژی دارید و …
در اول روز سه عدد استوری پشت سر هم بگذارید. بقیه آن ها را به صورت کم کم در طول روز بیان کنید. ماهیت کلی استوری ها باید به صورت داستانی باشد تا افراد دنبال کنند و تا 15 تا استوری را ببینند.
با توجه به اینکه فالوور شما چه مقدار روی استوری های شما وقت بگذارد دفعات بعدی در پیج او با اولویت بیشتر یا کم تر دیده می شود. مثلاً با نوشتن متن روی پست که باعث شود افراد ئستشان را روی استوری نگه دارند و بخوانند، نمایش آن خیلی خیلی بیشتر می شود.
-
تبلیغات در پیج های اینستاگرامی که اصولی ساخته شده اند
برای رشد و تبلیغات در اینستاگرام می توان از روش های مختلفی برای افزایش فالور و رشد استفاده کرد که چهار مدل تبلیغات داریم.
الف) تبلیغات بلاگری و اینفلوئنسری : ارتباط گرفتن با پیج های بلاگری و تبلیغ شد در یک پیج با فالوور بالا که هزینه زیادی رو در پی دارد که آن فرد یک آدم مشهور هست که بنر شما را استوری می کند و حداقل هزینه در حال حاضر به مقدار 1 میلیون تومان است. این نوع تبلیغات توسط خود بلاگر انجام می شود و بیشتر برای پروسه برندینگ مورد استفاده قرار می گیرد.
ب) تبلیغات گسترده: در این روش تبلیغ بنر تبلیغاتی شما (یک عکس یا ویدئو) بین افراد خیلی زیادی مثلاً 50 تا پیج پخش می گردد. در این حالت پیج های خبری، ورزشی وعمومی پیج شما را تبلیغ می کند. در این حالت باید بنر تبلیغاتی از قبل آماده شده باشد.
ج) تبلیغات اسپانسری: این مدل خطرناک ترین نوع تبلیغات هست که باعث می شود کلی آدم جایزه بگیر با پیج های فیک فالو می کنند و بعد از مسابقه هم همه آنفالو می کنند و پیج از بین می رود و خراب خواهد شد.
د) تبلیغات پاپ آپ: در این روش پیج شما به صورت ناگهانی در موبایل افراد باز می شود و بازدید پیج خیلی زیاد افزایش پیدا می کند.
به صورت کلی در ابتدا تبلیغ بلاگری انجام دهید تا پیج کمی بالا بیاید و سپس اقدام کنید به پیج های گسترده و بعد از چند تبلیغ در پیج های گسترده چند تبلیغ بلاگری برین و دوباره تکرار شرایط قبل.
مراحل راه اندازی پیج کاری
- تکمیل حرفه ای قسمت مشخصات
- انتخاب نام کاربری مناسب
- تبدیل اکانت به اکانت بیزینسی
- نوشتن نام در بیو
- بیوگرافی مرتبط
- افزودن اطلاعات تماس
- افزودن لینک
- تنطیم هایلایت ها
- انتشار پست های مرتبط
بعد از راه اندازی پیج چه کارهایی باید انجام دهیم؟
- امنیت پیجتون را جدی بگیرید!
- اطلاعاتتون را تو پروفایل پیج وارد کنید!
- از آنالیز رقبا غافل نشید!
- برای خودتون تقویم محتوایی داشته باشید!
- برای پیجتون تم مشخص تعیین کنید!
- تولید محتوا را شروع کنید!
- باید هرچه سریع تر بازدید کننده جذب کنید!
- بازدید کننده ها را به فالوور دائمی تبدیل کنید!
- اگه تعداد فالوورهاتون خیلی کمه، هرچه سریعتر یکم فالوور گیر بیارید!
تبدیل حساب شخصی به دیگر حساب ها
تبدیل حساب شخصی به Creator:
برای تبدیل حساب شخصی به Creator، در پروفایل کاربری خود به قسمت سه خط بالای صفحه بروید.
در مرحله بعد وارد Setting شوید.
روی Switch to Professional Account بزنید.
در مرحله بعد گزینه Creator را انتخاب کنید.
تبدیل حساب شخصی به بیزینس
برای تبدیل حساب شخصی به Business، در پروفایل کاربری خود به قسمت سه خط بالای صفحه بروید.
در مرحله بعد وارد Setting شوید.
روی Switch to Professional Account بزنید.
در مرحله بعد گزینه Business را انتخاب کنید.
جدیدترین نوشته ها
- افزونه المنتور چیست؟ بررسی مزایا و معایب المنتور 1403/01/26
- 9 راه ورود به اکسپلور اینستاگرام 1403/01/25
- طراحی سایت شبکه های اجتماعی 1403/01/23
- چگونه یک وب سایت ایمن داشته باشیم؟ 1403/01/22
- انواع تبلیغات در اینستاگرام 1403/01/21
دیدگاهتان را بنویسید