سئو اینستاگرام
سئو SEO یا بهینه سازی پیچ اینستاگرام برای گرفتن بازدید بیشتر و بهتر دیده شدن پیج در اینستاگرام و گوگل موضوعی است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.
همچنین تکنیک هایی که به پست های شما کمک می کند تا در صفحه اکسپلور اینستاگرام دیده شوند را به شما خواهیم آموخت. این روش یکی از موثرترین روشهای دریافت فالوور در اینستاگرام می باشد.
سئو اینستاگرام چیست؟
سئو اینستاگرام به معنای بهینه سازی محتوای اینستاگرام شما برای پیدا شدن در نتایج جستجو است. باید بدانید که پلتفرم های شبکه های اجتماعی نیز به طور گسترده ای از توابع جستجو استفاده می کنند.
با این عملکرد جستجوی گسترده در اینستاگرام، بهینه سازی پروفایل و پست های شما برای جستجوی اینستاگرام راهی عالی برای افزایش دسترسی شما به مخاطبان بیشتر است.
زمانی که کاربر یک کلمه کلیدی یا هشتگ مرتبط با فعالیت شما را در کادر جستجوی اینستاگرام جستجو می کند، پروفایل کاربری یا محتوای قرار گرفته در پیج شما در بالای لیست ظاهر شود.
با بهینه سازی پست های اینستاگرام خود، می توانید شانس خود را برای یافتن عبارات، هشتگ ها و موضوعاتی که در الگوریتم اینستاگرام قرار می گیرند، افزایش دهید.
اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم شبکه اجتماعی نمی تواند دقیقا مانند یک صفحه وب سایت عمل کند. اما همان تاکتیک های اساسی و روش های مفید را می توان بران بهینه سازی حساب کاربردی شرکت و کمک به یافتن و به دست آوردن فالوورهای بیشتر به کار برد.
استفاده از روش ها و اصول سئو در اینستاگرام می تواند به افزایش بازدید حساب کاربری شما کمک کند که در ادامه در این باره توضیح داده خواهد شد.
چرا سئو در اینستاگرام مهم است؟
به نظر شما چرا باید سئو پیج اینستاگرام مهم باشد؟ نکته مهم این است که شما باید هر کار و فعالیتی را به صورت بهینه انجام دهید. ایجاد پروفایل کاربری در اینستاگرام و استفاده از پست و استوری ها بیشترین تعامل و بازگشت سرمایه را در هر یک از آنها دریافت می کنید.
هدف از سئو اینستاگرام مانند سایر تکنیک های سئو این است که محتوا را با نمایش در نتایج جستجو در معرض دید مخاطبان خود قرار دهید. منظور از بهینه سازی اینستاگرام برای جستجو این است که جستجو در داخل خود اپلیکیشن و از طریق هشتگ ها و کلمات کلیدی انجام می گیرد.
تکنیک های سئو اینستاگرام متنوع بوده و شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت شما برای هشتگ ها، قرار دادم متن جایگزین و بهینه سازی حساب اینستاگرام شماست.
اینستاگرام به شدت به کلمات کلیدی و هشتگ ها برای جستجو متکی است. اگر شما از اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم جستجو و از هشتگ ها و کلمات کلیدی نیز استفاده کنید، این پلتفرم می تواند دیدگاه جدید و نکات بسیار مفید و کاربردی بهینه سازی حساب کاربری اینستاگرام به شما بدهد.
نکات و ترفندهای سئو اینستاگرام
طبق گفته اینستاگرام، هنگام تصمیم گیری اینکه چه محتوایی در جستجو نشان داده شود، فاکتورهای مختلفی از جمله نوع محتوا، زیرنویس ها، زمان ارسال و موارد دیگر در نظر گرفته می شود. همچنین از یادگیری ماشینی برای پیدا کردن بالاترین کیفیت محتوای مرتبط با شما استفاده می کند.
در اینجا چند نکته برای بهینه سازی پروفایل اینستاگرام آورده ایم:
- مطمئن شوید که بیو اینستاگرام شما شامل تمام کلمات کلیدی مرتبط است. البته در بیشتر موارد، نام تجاری شما نام تجاری حقیقی شماست و بیوگرافی شما نیز باید شامل کلمات کلیدی و هشتگ های مرتبط با پروفایل شما باشد.
- زیرنویس های توصیفی را بنویسید که دارای کلمات کلیدی باشد که مردم احتمالا هنگام جستجوی محصولی مشابه محصول شما، از آنها استفاده می کنند. اینستاگرام هنگام انتخاب پست های شما از نتایج جستجو و برگه کاوش، زیرنویس ها را در نظر می گیرد.
- از هشتگ ها به عنوان کلمات کلیدی استفاده کنید. همان منطقی را که در جستجوی کلمات کلیدی دارید در استراتژی هشتگ خود اعمال کنید. در مورد تعداد دفعات استفاده از آنها تحقیق کنید و سودآورترین را انتخاب کنید.
- هنگام آپلود پست، متن جایگزین اینستاگرام خود را از طریق تنظیمات پیشرفته اضافه کنید.
- محتوای عالی ایجاد کنید و سعی کنید با برگزاری لایوها، تعامل را بیشتر کنید. الگوریتم اینستاگرام اکانت هایی را که از تمام ویژگی های آنها استفاده می کنند، حمایت می کند.
ابزارهای مفیدی در سئو اینستاگرام وجود دارد که به شما کمک می کند تا با این الزامات مطابقت داشته باشید، تجربه کاربری خود را افزایش دهید و از پلتفرم موبایل بهره بیشتری ببرید. این برنامه ها به شما کمک می کند تا:
- جایگاه خود را کشف کنید.
- به پیج خود نظارت کنید و هشتگ ها را تجزیه و تحلیل کنید.
- در رادار کاربران تاثیرگذار اینستاگرام قرار بگیرید.
- تجزیه و تحلیل دقیق اینستاگرام را به دست بیاورید.
- فالوورهای خود را مدیریت کنید.
- گزارش محبوبیت اینستاگرام را از دستگاه تلفن همراه خود دریافت کنید.
- مکاتبات خود با سایر کاربران اینستاگرام را مدیریت کنید و بسیاری از موارد دیگر.
برنامه های مفید برای مدیریت سئو اینستاگرام
Awario
Awario یک نرم افزار نظارت بر رسانه های اجتماعی است که کلمات کلیدی شما را به صورت آنلاین جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند. می توان از آن به عنوان یک ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای نظارت بر برند خود یا رقبای خود استفاده کنید: Awario به شما می گوید که :
- چند بار نام تجاری شما در اینستاگرام ذکر شده است.
- مخاطبان اینستاگرام شما چه کسانی هستند (سن، جنسیت، زبان هایی که استفاده می کنند).
- چه هشتگ ها و کلمات کلیدی با برند شما مرتبط هستند؟
- چگونه مردم در مورد برند شما در اینستاگرام صحبت می کنند (مثبت یا منفی).
این برنامه قابلیت های بیشتری نیز دارد.
Iconosquare
Iconosquare (Statigram) یک رابط وب جالب دیگر برای اینستاگرام است. عمدتا به دلیل آمارای که ارائه می دهد در بین کاربران محبوب است. وقتی وارد سیستم می شوید، آخرین عکس هایی را که دوستانتان آپلود کرده اند خواهید دید.
Statigram شاید بزرگترین مجموعه از گزینه ها را برای تعامل با دنبال کنندگان شما ارائه دهد.اگر روی هر عکسی کلیک کنید، می توانید آن را لایک کنید یا برای آن کامنت بگذارید و همچنین آن تصویر را در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید. با نصب این برنامه می توانید از ویژگی های بسیار آن بهره مند شوید.
Unfollowgram
Unfollowgram یک برنامه بسیار اساسی مبتنی بر وب است که به شما امکان می دهد فالوورهای اینستاگرام خود را مدیریت کنید. همانطور که می دانید، در اینستاگرام برای فالو و آنفالو کردن هر کاربر باید از پروفایل بازدید کنید.
اما با کمک Unfollowgram می توانید لیست دوستان خود را پاک کنید و همه کاربرانی را که با آنها ارتباط ندارید با کلیک ماوس حذف کنید. رابط کاربری این برنامه بسیار ساده است. هنگامی که وارد شوید، این موارد را خواهید دید:
- دنبال کنندگان شما (فالوورها)
- افرادی که شما آنها را دنبال می کنید (فالووینگ ها)
- افرادی که شما آنها را دنبال می کنید و آنها شما را دنبال نمی کنند
- افرادی که شما را دنبال می کنند اما شما آنها را دنبال نمی کنید و بسیاری از موارد دیگر
کلام آخر
در این مقاله با سئو اینستاگرام آشنا شدید. اگر پیش از این از بهینه سازی برای اینستاگرام چیزی نمی دانستید اشکالی ندارد همین اکنون اقدامات بالا را انجام دهید. اسم اکانت خود را در قسمت setting تغییر دهید. کلید واژه ها را انتخاب کنید و هشتگ ها را طبق کلید واژه های خود تغییر دهید.
جدیدترین نوشته ها
- افزونه المنتور چیست؟ بررسی مزایا و معایب المنتور 1403/01/26
- 9 راه ورود به اکسپلور اینستاگرام 1403/01/25
- طراحی سایت شبکه های اجتماعی 1403/01/23
- چگونه یک وب سایت ایمن داشته باشیم؟ 1403/01/22
- انواع تبلیغات در اینستاگرام 1403/01/21
دیدگاهتان را بنویسید