الگوریتم مرغ مگس خوار
مقدمه ای بر موتور های جستوجو
با پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده از اینترنت ، گوگل به یک ابر قدرت تبدیل شده است و اکثر کاربران فضای مجازی و اینترنت از این موتور جستوجوی استفاده می کنند . کاربری و قابلیت های بی شمار این موتور جستوجو آن را به یک غول بزرگ در دنیای وب و در میان رقیب های قدرتمندی چون بینگ ، یاهو ، اسک دات کام و غیره تبدیل کرده است .
برای ماندگاری و مجبوبیت وبسایت ها در فضای اینترنت به یک موتور جستوجوی قدرتمند نیاز است ؛ گوگل نیز به همین منظور هر ساله الگوریتم هایی برای مدیریت و بهبود کیفیت مطالب منتشر شده در وبسایت ها ارائه می کند . با در نظر گرفتن این الگوریتم ها است که بازدید کاربران از وب سایت ها در یک روند صعودی قرار می گیرد .از این رو کلیه وب سایتهای آنلاین در وب تمایل دارند رتبه بالاتری در این موتور جستجو به دست آورده و مخاطبین بیشتری به وب سایت خودشان هدایت کنند .
کارکرد الگوریتم ها
این الگوریتم ها در ابتدا پیچیدگی کمتری داشتند ، مثلا تعداد کلمات به کار رفته در متن همچنین تعداد لینک های به کار رفته در یک صفحه از جمله معیار ها برای سنجش کیفیت مطالب منتشر شده بود ؛ اما با توجه به این که این روش ها مورد سوء استفاده ی بعضی از وب مستر ها و سئو کاران کلاه سیاه قرار گرفت ؛ به همین منظور الگوریتم های بعدی تفاوت های فاحشی داشتند . برای آشنایی با یکی از این الگوریتم ها ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید .
سئو چیست ؟
سئو یا (Search engine optimization) به معنی بهینه سازی صفحات وب برای موتور های جستوجو می باشد . بهبود و ارتقای بازدید و رتبه سایت کاملا به قوانین سئو وابسته است . با توجه به پیشرفت دنیای وب و رقابت های روز افزون در عرصه تجارت آنلاین برای پیشرفت در این عرصه لازم است که در موتور های جستوجو حضور داشته باشید . بدیهی است که افزایش بازدید از سایت و رتبه ی شما تاثیر زیادی در موفقیت شما دارد . به همین منظور شما باید وب سایت خود را با قوانین گوگل تطبیق داده و به روز رسانی کرده و در موتور های جستوجو به ثبت برسانید .
مطالب منتشر شده در سایت شما باید مطابق با استاندار های سئو باشد تا ربات های گوگل به طور مستمر به وب سایت شما مراجعه کرده و کیفیت مطالب شما را مورد بررسی قرار دهند .
الگوریتم های سئو
نامگذاری الگوریتمهای جدید گوگل با نامهای حیوانات باعث شده است تا یک باغ وحش از الگوریتم های مختلف را برای بهینه سازی یک وب سایت مدنظر قرار دهیم . الگوریتم های پاندا ، پنگوئن ، کبوتر و مرغ مگس خوار از جمله این الگوریتم ها می باشد . آشنایی با این الگوریتم ها امروزه برای هر شخصی که یک وب سایت دارد یک ضرورت تلقی می شود، زیرا اگر هر یک از این قوانین
را نادیده بگیرید به زودی توسط این حیوانات از دنیای وب محو خواهید شد .
معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار
مرغ مگس خوار یکی از الگوریتم های معرفی شده توسط گوگل می باشد. البته تفاوت هایی با الگوریتم های قبلی دارد . مرغ مگس خوار در واقع به تجزیه و تحلیل عباراتی می پردازد که کاربران جستوجو می کنند. به همین طریق و با به کار گیری همین الگوریتم است که گوگل بهترین نتایج را برای کاربران به نمایش می گذارد. مرغ مگس خوار تاثیر مستقیمی در رتبه بندی سایت ها ندارد و تمرکز آن بر عبارات جستوجوی کاربران می باشد.
البته ناگفته نماند که مرغ مگس خوار تا حدود زیادی به نیاز های کاربران و مواردی که جستوجو می کنند اهمیت می دهد ، بدیهی است که با رعایت قوانین این الگوریتم گوگل وبسایت شما را به کاربران زیادی پیشنهاد خواهد کرد و به همین ترتیب این الگوریتم تاثیر غیر مستقیمی بر بالا رفتن رتبه سایت شما دارد .
عملکرد مرغ مگس خوار
گوگل با کمک مرغ مگس خوار به تحلیل عبارات مورد استفاده ی کاربران می پردازد . شما می توانید با تحلیل این عبارات مطالب مفید تری تولید و ارائه کنید . نکته قابل توجه این است که با همه ی این تدابیر و تلاش های شما برای بهبود و ارتقای وب سایت خود ، ممکن است مورد حمله یکی از این الگوریتم ها قرار بگیرید که برای این موضوع نیز راهکار هایی وجود دارد . در این شرایط شما باید صبر و حوصله ی زیادی به خرج داده و کیفیت وبسایت خود را بهبود ببخشید و از طریق وبمستر گوگل برای وب سایت خود درخواست تجدید نظر کنید .
گوگل پس از مدتی درخواست شما را بررسی کرده و در صورتی که اصلاحات جدید مطابق قوانین سئو باشد ، سایت شما مجددا به جایگاه قبلی باز خواهد گشت .
جدیدترین نوشته ها
- افزونه المنتور چیست؟ بررسی مزایا و معایب المنتور 1403/01/26
- 9 راه ورود به اکسپلور اینستاگرام 1403/01/25
- طراحی سایت شبکه های اجتماعی 1403/01/23
- چگونه یک وب سایت ایمن داشته باشیم؟ 1403/01/22
- انواع تبلیغات در اینستاگرام 1403/01/21
دیدگاهتان را بنویسید