جدیدترین الگوریتم های اینستاگرام 2023
شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید جدیدترین الگوریتم های اینستاگرام چیست؟ چه کاربردی دارد و چرا هر سال آپدیت جدیدی از آن قابل استفاده است؟ اگر هم می خواهید کاربر فعالی در اینستاگرام باشید بهتر است الگوریتم 2023 را دقیق تر بشناسید. باور اشتباه بسیاری از مردم این است که الگوریتم های اینستاگرام مانند ذره بین رفتار کاربران را زیر نظر دارند.
اما برخلاف این تصور، الگوریتم های طبقه بندی کننده و فرآیندها برای اهداف خاصی استفاده می شوند. این الگوریتم ها کاربران را با دنیایی از پست ها و استوری های مورد علاقه روبه رو می کنند. برای اینکه اطلاعات کامل تری درباره نحوه کار کردن الگوریتم اینستاگرام 2023 داشته باشید، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.
الگوریتم اینستاگرام چطور کار می کند؟
احتمالاً با زیر و بم اینستاگرام آشنایی دارید و زیاد در صفحه اکسپلور و فید وقت گذرانده اید. صفحه فید (FEED POST یا خانه) همان صفحه ای است که در آن پست فالوورهای شما برایتان نمایش داده می شود و صفحه اکسپلور، صفحه سرچ است که با آیکون ذره بین شناخته می شود. رسیدن به این صفحه آرزوی کاربرانی است که دوست دارند بیشتر دیده شوند؛ ولی نکته این است که پست های شما برای رسیدن به اکسپلور، با سدی به نام فید روبرو می شوند؛ یعنی تا زمانی که پست های پیج اینستاگرامتان در صدر فید کاربران به نمایش در نیایند، خبری از نمایش آن ها در اکسپلور نیست.
شاید یکی دو سال قبل، عبور از صفحه فید و رسیدن به اکسپلور کار آسانی بود؛ چرا؟ چون نمایش پست ها در فید، طبق زمان بندی انجام می شد؛ یعنی اگر شما ساعت 12 ظهر پستی را منتشر می کردید؛ پست شما در همین ساعت به فید کاربران می رسید و کاربرانی که پس از این ساعت به اینستاگرام خود مراجعه می کردند، پست هایی را مشاهده می کردند که بعد از پست شما منتشر شده بود؛ اما پس از مدتی الگوریتم اینستاگرام انتشار پست در این قسمت را نیز با تغییراتی روبرو کرد.
طبق این تغییرات، دیگر زمان تعیین کننده این نبود که پست شما در ابتدای فید کاربر باشد یا انتها، بلکه رفتار خود کاربران جایگاه پست شما را تعیین می کرد؛ یعنی ممکن بود پستی از پیج شما که 2 ساعت پیش منتسر شده، در اواخر صفحه فید کاربران به نمایش درآید و عملاً تعداد بسیاری از دنبال کنندگان شما، پست هایتان را مشاهده نکنند. احتمالاً با خودتان می گویید روی چه حساب و منطقی بعضی پست ها به بعضی افراد نشان داده نمی شود؟ عجله نکنید الان مشخص می شود.
بر اساس این الگوریتم اینستاگرام، پست شما در ابتدا به 10 درصد از دنبال کنندگان یا Follower های شما در صفحه فید نمایش داده می شود؛ در صورتی که تعامل و رفتار این کاربران(لایک، ویو، کامنت و…) نسبت به آن مناسب بود، پست برای دیگر دنبال کنندگان شما نیز نسان داده می شود.
در غیر این صورت، پست شما در قعر فید کاربران باقی می ماند و احتمالا بازدید بسیار کمی خواهد داشت. پس از آن هم با در نظر گرفتن رفتار همین کاربران، الگوریتم اینستاگرام تصمیم خود برای نشان دادن و ندادن پست شما در اکسپلور را قطعی می کند.
با این حساب می توان گفت: ” صفحه فید، دروازه ورود به اکسپلور اینستاگرام است”
نکات کلیدی الگوریتم اینستاگرام 2023
برای داشتن تجربه بازاریابی موفق واجرای درست اصول برندینگ در اینستاگرام، ابتدا باید الگوریتم های آن را به درستی بشناسید. نکات کلیدی زیر در خصوص الگوریتم اینستاگرام 2023 شما در این مسیر بهتر کمک می کند.
- در الگوریتم اینستاگرام 2023 تصویر یا ویدیو، کدام یک پرمخاطب تر است؟ نظرات متفاوتی مبنی بر برتری فایل های ویدیویی نسبت به فایل های تصویری در اینستاگرام وجود دارد. اما جالب است بدانید که از نظر الگوریتم فایل های ویدئویی و تصاویر ارزش برابری دارند. اما دقت کنید آنچه اینگیجمنت اینستاگرام شما را افزایش می دهد، مدت زمان حضور کاربران در محتوای شماست. در نتیجه رفتار کاربران در این زمینه نقش پر رنگ تری نسبت به الگوریتم ها دارد.
- تا قبل از سال 2021، تشخیص لایک و کامنت فیک امکان پذیر نبود. الگوریتم اینستاگرام ارتباطات واقعی یا فیک را تشخیص می دهد. کم نیستند کاربرانی که با استفاده از بات های مختلف یا هزینه های گزاف از کاربران فیک و روابط غیر واقعی آنها استفاده می کنند. اما اینستاگرام این موضوع را تشخیص می دهد. بنابراین اگر می خواهید پست هایتان با شانس بیشتری نمایش داده شود، باید از روابط واقعی استفاده کنید.
- الگوریتم اینستاگرام به طول متن کامنت توجهی ندارد و همه کامنت ها برایش ارزش یکسانی دارد. کامنت گذاشتن برای اینستاگرام نوعی تعامل به حساب می آید. اگر فالوورهای واقعی شما زیر هر پست کامنت بگذارند، شانس نمایش داده شدن پست های شما در این شبکه اجتماعی بیشتر خواهد شد. کامنت های فیک توسط الگوریتم اینستاگرام تشخیص داده می شوند و در شمارش کامنت ها به حساب نمی آیند.
- الگوریتم اینستاگرام اکانت شخصی و تجاری را یکسان در نظر می گیرد. باز هم میزان تعامل هر اکانت با کاربران خود مهم است. هرچه تعداد لایک ها و کامنت ها بیشتر باشد، احتمال قرارگیری در صدر محتواهای اینستاگرام بیشتر است.
- در الگوریتم اینستاگرام 2023 میزان بازدید در ساعت اولیه انتشار بر الگوریتم اینستاگرام اثری ندارد. درست است! این برخلاف نظر برخی کاربران است که به اهمیت 30 دقیقه تا 1 ساعت اولیه انتشار در نمایش بیشتر تأکید دارند. به این معنا که حتی اگر پست یا استوری شما در دقایق اولیه دیده نشد، اینستاگرام باز هم آن را به فالوورهای شما نشان می دهد اما تعاملی که پست شما با کاربران ایجاد می کند، اهمیت دارد. این موضوع نسبت به الگوریتم اینستاگرام 2021 تغییری نداشته است.
اینگیجمنت های مهم برای الگوریتم اینستاگرام 2023
در الگوریتم اینستاگرام 2023 اینگیجمنت موضوعی کلیدی در اینستاگرام به حساب می آید. اما سوال اینجاست که چه سنجه هایی اهمیت اینگیجمنت ها را تعیین می کنند؟ شما هنگام تولید محتوا در اینستاگرام و کپشن نوشتن برای پست ها سه سوال زیر را از خود بپرسید.
- آیا ممکن است کاربران این پست را لایک کنند یا درباره آن کامنت بگذارند؟
- ممکن است این پست ذخیره شود یا کاربری آن را چند دفعه ببیند؟
- ممکن است این پست کاربران را به ورود به پروفایل و مرور باقی پست ها دعوت کند؟
توجه به پاسخ سوالات فوق در تهیه محتوا باعث می شود محدودیت اینستاگرام مانع فعالیت شما نمی شود. در نتیجه الگوریتم اینستاگرام 2023 پست های شما در صدر محتواهای مطلوب کاربران قرار می دهند.
علاوه بر موارد فوق، بهینه سازی محتوا برای اشتراک گذاری نیز اینگیجمنت پست های شما را افزایش می دهد. اما فراموش نکنید که با فالوورها، لایک و کامنت های واقعی می توانید اینگیجمنت را افزایش دهید.
7 نکته برای کار با الگوریتم اینستاگرام 2023
در یک نگاه این لیست از متغیرها ممکن است گسترده یا پیچیده به نظر برسد، اما در نهایت الگوریتم اینستاگرام به کیفیت و محتوای جذاب پاداش می دهد. بنابراین واقعا بهترین راه برای کمی پیشرفت در اینستاگرام این است که همان کارهایی را انجام دهید که برای خوشحال کردن، سرگرم کردن یا آگاه کردن مخاطبان خود انجام می دهید.
در اینجا نحوه افزایش دسترسی و بهینه سازی قدرت آخرین الگوریتم اینستاگرام آمده است.
- به دستورالعمل های کامییونیتی(جامعه) اینستاگرام احترام بگذارید.
- ریلزهای خلاقانه تولید کنید.
- پست های خود را در زمان مناسب برای بازدید حداکثر برنامه ریزی کنید.
- کاربرانتان را تشویق به مشارکت کنید.
- قدرت هشتگ ها را درک و از آن ها استفاده کنید.
- به طور مداوم پست منتشر کنید.
- تجزیه و تحلیل اکانت خود را جدی بگیرید.
جمع بندی جدیدترین الگوریتم های اینستاگرام 2023
برای بهبود رتبه بندی الگوریتم خود در سال 2023، روی هر تاکتیکی که می خواهید تمرکز کنید، اما مهم ترین کار این است که در قلب استراتژی خود با مخاطبان خود درگیر شوید. ایجاد یک رابطه واقعی با دنبال کنندگان خود، قدرتمندترین راه برای ایجاد ارتباط دوستی با الگوریتم اینستاگرام است و از همه مهم تر، برای برند شما نیز معجزه خواهد کرد.
جدیدترین نوشته ها
- افزونه المنتور چیست؟ بررسی مزایا و معایب المنتور 1403/01/26
- 9 راه ورود به اکسپلور اینستاگرام 1403/01/25
- طراحی سایت شبکه های اجتماعی 1403/01/23
- چگونه یک وب سایت ایمن داشته باشیم؟ 1403/01/22
- انواع تبلیغات در اینستاگرام 1403/01/21
دیدگاهتان را بنویسید