هوش مصنوعی در یوتیوب
هوش مصنوعی در یوتیوب به طور فزاینده ای در حال استفاده است تا تجربه کاربر را بهبود بخشد، محتوای جدید ایجاد کند و تبلیغات را هدفمند کند. یوتیوب حدود ۲ میلیارد کاربر دارد. این کاربران، روزانه، میلیاردها ساعت از وقت خود را صرف تماشای ویدیو در یوتیوب می کنند. هر دقیقه، حدود ۳۰۰ ساعت ویدیو در یوتیوب بارگذاری می شود! با این حجم از کاربر، محتوا و فعالیت در پلتفرم ویدیویی گوگل، استفاده از هوش مصنوعی برای مدیریت عملیات ها، امری ضروری است.
حذف خودکار محتوای نامناسب
در چهار ماهه اول سال ۲۰۱۹، ۸ میلیون ویدیو از یوتیوب حذف شده است. ۷۶ درصد این ویدیوها، توسط هوش مصنوعی یوتیوب شناسایی و حذف شده اند. نکته ی قابل توجه تر آنکه، بیش از ۷۰ درصد ویدئوهای حذف شده، پیش از آنکه توسط کاربری مشاهده شوند، حذف شده اند.
الگوریتم های هوش مصنوعی در یوتیوب، بسیار سریعتر از اپراتورهای انسانی، مشکلات ویدیو ها را شناسایی می کند و اقدام به حذف ویدیو ها می نماید. در برخی از موارد، الگوریتم ها ویدیوهای بدون مشکل را نیز حذف می کنند؛ به همین خاطر، شرکت گوگل، متخصصان هوش مصنوعی تمام وقتی را استخدام کرده است تا به طور مداوم، الگوریتم های یوتیوب را بهینه کنند.
استفاده یوتیوب از هوش مصنوعی برای دسته بندی ویدیو ها
یوتیوب قبلا قابلیتی به نام چپترز را به کار گرفته بود تا گشت و گذار در بخش های مختلف هر ویدیو و رجوع به سرفصل های مباحث در هر فایل ویدئویی تسهیل شود. اما برای تسهیل بخش بندی و دسته بندی محتوای ویدیویی از هوش مصنوعی نیز کمک گرفته است.
دستهبندی های انجام شده با علامت گذاری بر روی نوار پخش ویدئو برای کاربران قابل مشاهده است و از همین طریق کاربر می تواند از هر بخش یا فصل به بخش یا فصل دیگر منتقل شود.
بدیهی است که این خدمات برای استفاده در ویدیوهای کوتاه که کمتر از ۵ دقیقه زمان دارند، چندان کاربردی نخواهند داشت.
تولید محتوا در یوتیوب با هوش مصنوعی
همانطور که می دانید، تولید محتوا تنها به ضبط ویدئو و انتشار آن در یوتیوب خلاصه نمی شود. برای تولید یک ویدئو در یوتیوب، باید از ابتدا درمورد موضوع آن تحقیق کنید، متن ویدیو را آماده کنید و پس از ضبط ویدئو آن را ویرایش کنید و سپس در یوتیوب با یک عنوان مناسب، توضیحات ویدیوی مناسب آن را انتشار دهید.
اگر از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده نکنیم چه می شود؟
-
زمان زیادی از دست خواهید داد!
زمان پارامتر بسیار مهمی است. اگر می خواهید با بودجه تبلیغاتی کم رشد کنید، باید محتواهای زیادی تولید کنید که مخاطب جذب می کند. اگر خودتان هر محتوا را تولید کنید، زمان زیادی از دست می رود و دیگر نمی توانید به کارهای کسب و کارتان برسید.
-
نمی توانید بهترین ایده ها را بیابید!
پیدا کردن جذاب ترین و پر مخاطب ترین موضوعات برای تولید محتوا کار آسانی نیست و نیاز به تحلیل دقیق داده های زیاد دارد.
انجام این کار با هوش مصنوعی بسیار ساده است و فقط در کمتر از چند دقیقه انجام می شود. حتی می توانید ایده های جذابی بیابید که مطالب کمی درباره آن نوشته شده!
-
مجبورید هزینه زیادی بپردازید!
خوب است در گوگل جستجو کنید و ببینید کمترین هزینه برای تولید ۱۰۰ محتوای با کیفیت متنی چقدر است. حتی اگر کارکنانی تمام وقت داشته باشید، این کار بسیار پرهزینه است. کارکنان شما می توانند کارهای گران تری انجام دهند و بخش زیادی از تولید محتوا را به هوش مصنوعی واگذار کنید.
-
از قافله عقب می افتید!
اگر رقیبان شما زودتر شروع به استفاده از هوش مصنوعی کنند و تولید محتوا را از این طریق انجام بدهند، کار شما خیلی سخت تر می شود. دیر یا زود همه شروع به استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی خواهند کرد.
موضوع آن است که کدام کسب و کارها
جدیدترین نوشته ها
- افزونه المنتور چیست؟ بررسی مزایا و معایب المنتور 1403/01/26
- 9 راه ورود به اکسپلور اینستاگرام 1403/01/25
- طراحی سایت شبکه های اجتماعی 1403/01/23
- چگونه یک وب سایت ایمن داشته باشیم؟ 1403/01/22
- انواع تبلیغات در اینستاگرام 1403/01/21
دیدگاهتان را بنویسید