آشنایی با الگوریتم کبوتر

آشنایی با الگوریتم کبوتر

الگوریتم های گوگل برای سئو

اگر شما به مدیریت و یا طراحی سایت  علاقه دارید و قصد دارید تا کسب و کار خود را حرفه ای و اینترنتی گسترش دهید، باید بدانید که  شرکت گوگل سالانه تعدادی الگوریتم برای سئو یا بهینه سازی سایت معرفی می کند که بر مبنای این الگوریتم ها و رعایت آن ها ، وبمستر ها می توانند وب سایت های خود را بهینه کرده و در لیست نتایج گوگل ارتقا دهند .

بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت یا سئو به مجموعه اقداماتی گفته می شود که در نتیجه آن سایت شما برای موتور های جستجو بهینه و تفسیر می شود . با توجه به کار گیری موارد و الگوریتم های سئو در کل محتوای یک سایت اینترنتی است که رتبه بندی ها تغییر کرده و یک سایت در صفحه اول نتایج گوگل قرار می گیرد و به کاربران بیشتری معرفی می شود . در ادامه این مقاله سعی داریم تا شما را با یکی از الگوریتم های گوگل که با نام الگوریتم کبوتر شناخته می شود ، آشنا کنیم .

ضرورت رعایت قوانین گوگل در ارتباط با سئو

امروزه جستجو های اینترنتی به یک تفریح مورد علاقه و همگانی تبدیل شده است . وقتی اسمی از جستجو یا سرچ و یا به اطلاعاتی در هر زمینه ای نیاز باشد ، همه به یاد گوگل افتاده و سریعا اقدام به جستجو می کنند . اما نکته اینجاست که گوگل نیز قوانین و ضوابطی برای خود دارد که بی شک دانستن و رعایت قوانین گوگل برای موفقیت هر وبمستر و سایتی الزامی می باشد .

الگوریتم کبوتر چیست و چگونه کار می‌کند؟

با توجه به مواردی که گفته شد ، هر الگوریتم یک ماموریت دارد و هدف اصلی هر الگوریتم بالا آمدن سایت های با محتوای با کیفیت در صفحه اول نتایج است . الگوریتم پایگون یا همان الگوریتم کبوتر در 24 جولای سال 2014 شروع به کار کرد  و به عنوان یکی از اختراعات گوگل ثبت شد . از دیگر اختراعات گوگل می توان به پیج رنک ( Page Rank ) نیز اشاره کرد .

هدف اصلی الگوریتم کبوتر

 هدف اصلی این الگوریتم ارتباط محلی میان صفحات و سایت های مختلف ، دسته بندی مطالب اینترنتی و نمایش سریعتر و دقیق تر نتایج جستجو به کاربران و به عبارت دیگر خوشه بندی اطلاعات با توجه به موقعیت مکانی آن ها می باشد .

 به عبارت ساده و ابتدایی می توان گفت الگوریتم کبوتر جستجوی شما را با وب سایت های دیگر تطابق  داده و هر کدام که از لحاظ مکانی به شما نزدیک تر باشد را برای شما نمایش می دهد . برای مثال فرض کنید که می خواهید با توجه به موقعیت مکانی خود نزدیک ترین لوکیشن ها به خود را بشناسید ، لیست نتایج گوگل با توجه به الگوریتم کبوتر در شهر های مختلف برای شما متفاوت خواهد بود  . در حالی که قبل از به کار گیری الگوریتم کبوتر تفاوت هایی وجود داشت و صفحاتی که از سئوی کلاه سیاه استفاده می کردند ، بازدید بیشتری داشتند .

الگوریتم کبوتر چه تفاوت‌هایی ایجاد کرده است؟

برای این که تفاوت های الگوریتم کبوتر را بهتر متوجه شوید برای شما مثالی می زنیم . قبل از این که شرکت گوگل الگوریتم کبوتر را به موتور های جستجوی خود اضافه کند ، اگر شما لیست سینما های لواسان را سرچ می کردید ، سینما هایی که در شهر های دیگر نیز وجود دارند برای شما در لیست اولیه نتایج نمایش داده می شد . اما حالا داستان کمی متفاوت تر شده است . هرچه یک کاربر زود تر به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کند میزان رضایت وی از آن سایت بیشتر خواهد بود .

نکته

ممکن است الگوریتم کبوتر در ظاهر به ضرر بعضی از سایت ها باشد چون ممکن است سایتی در لیست نتایج نمایش داده نشود. به طور کلی الگوریتم کبوتر سعی دارد تا لیست نتایج را شخصی سازی و جزئی تر کند؛ به طوری که نزدیک ترین فواصل مکانی را با توجه به موقعیت شما ، نمایش دهد. نکته حائز اهمیت این است که الگوریتم کبوتر بیشتر به نفع کاربران است تا وب مستر ها . زیرا الویت اصلی با مشاغلی است که نزدیکترین فاصله را با کاربر دارند . 

تاثیر الگوریتم کبوتر در سئوی سایت

همانطور که گفته شد این الگوریتم مانند الگوریتم های دیگر  مثل پنگوئن یا پاندا ، ضد اسپم نیست و در ظاهر ارتباط و تاثیر مستقیمی در سئو یا بهینه سازی سایت ندارد . اما با بررسی هایی که انجام شده این طور استنباط می شود که آپدیت این الگوریتم نتایج فوق العاده ای برای فهرست های محلی به همراه داشته است .

مثال

این الگوریتم باعث شده تا سایت های با سئوی پیشرفته ، به نتایج خوبی دست پیدا کنند . اما از طرفی دیگر سایت های اختصاصی مانند رستوران ها و هتل ها وارد رقابت سخت تری شده اند ؛ به ویژه برای سایت های تازه تاسیس این موضوع بیشتر قابل درک است . با همه این تفاسیر آنچه که مسلم است ما ملزم به رعایت قوانین سئو می باشیم زیرا با عدم در نظر گرفتن این قوانین به زودی صفحه ما مورد حمله یکی از این الگوریتم ها قرار گرفته و از دنیای وب محو خواهد شد .

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید

پاسخی بگذارید